Torek, 31. 3.

Dobro jutro.

Pred nami je še zadnji marčevski dan. Ponekod ste se zbudili v zasneženo jutro, naše misli pa so usmerjene v pomlad. Danes bosta na urniku dve uri spoznavanja okolja, glasbena umetnost in matematika. Pogumno na delo.

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

Prejšnji teden si opazoval prve pomladanske cvetlice.

Znaš našteti vsaj tri pomladanske cvetlice? Zakaj misliš, da nas te cvetlice tako zgodaj spomladi razveselijo? Kaj rastline potrebujejo za rast? Razmisli. 

V tem tednu boš raziskoval. Opazoval boš rast fižola pri različnih pogojih.

Za delo boš potreboval:

  • tri semena fižola,
  • tri cvetlične ali jogurtove lončke,
  • zemljo za sajenje,
  • posodo za zalivanje.

V velik brezčrtni zvezek zapiši naslov:  KAKO RASTE FIŽOL?

  • Prilepi učni list (SPO OPAZOVANJE FIŽOLA) ali pa ga preriši.  
  • Reši prvo nalogo (Opazuj seme fižola in ga nariši.).
  • V cvetlične lončke posadi fižol in jih označi s črkami A, B, C.
  • Dva lončka (A in C) postavi na okensko polico. Lonček A boš zalival, lonček C pa ne.
  • Lonček B  postavi nekam v stanovanju, kjer do njega ne bo prišla svetloba (npr.: v omaro, pokriješ ga s škatlo,… ). Zemljo v njem boš zalival. (Glej nalogo 2 na UL.)
  • Pripravljene lončke s posajenimi semeni boš opazoval  7 do 10 dni, dokler rastlinica ne zraste.
  • Nato boš izpolnil 2. in 3. nalogo na UL.
  • Z opazovanjem boš ugotovil, kaj potrebuje rastlina za rast in razvoj.

ČE NIMAŠ FIŽOLA, LAHKO POSEJEŠ DRUGO SEME: KORENČEK, KREŠA, PARADIŽNIK, SONČNICA, SOLATA …

Bi še raziskoval?

To je dodatna naloga v kateri boš ugotovil kaj se dogaja s semenom v zemlji.

  • Fižol  (3 – 5 semen) preko noči namoči v vodi.
  • Steklen kozarec natlači do vrha s papirnatimi brisačami.
  • Papirnate brisače namoči. Ves čas opazovanja morajo biti brisače mokre.
  • Med brisačo in steklen kozarec položi 3 do 5 semen fižola.
  • Opazuj. Nariši, kaj se je zgodilo po 7 do 10 dneh.

GLASBENA UMETNOST

No pa nam jo je zagodlo vreme. Pomlad pa taka. Mogoče pa nam jo uspe priklicati z današnjo pesmico. Zamisli si, da si v koncertni dvorani. Pred seboj imaš celotni orkester. In kar naenkrat se oglasi trobenta. Na katero spomladansko cvetlico bi se najprej spomnil? Kaj pa, če bi se oglasil metalofon (zvončki)?

Verjetno ste po večini odgovorili trobentica in zvonček.

In naslov današnje pesmi je Zvončki in trobentice. Pri pesmi ti bodo lahko pomagali starši, saj pesem verjetno poznajo. Gre namreč za znano slovensko popevko, ki jo lahko velikokrat slišimo tudi na radiu.

Današnja naloga je zelo preprosta. Pesem poslušaj vsaj trikrat in si poskušaj zapomniti čim več besedila (https://www.youtube.com/watch?v=mvtsyolnhau). Ko boš pesem poslušal zadnjič, lahko zraven že zapoješ. Med tednom si med učenjem večkrat naredi odmor s poslušanjem te pesmi. Tako se boš pesem do naslednje ure naučil. Besedilo pesmi boš dobil naslednjo uro.

 

MATEMATIKA

Včeraj smo ugotovili, da sta seštevanje in odštevanje nasprotni operaciji. Ob isti sličici lahko napišeš račun odštevanja ali seštevanja, odvisno od zgodbe, ki jo poveš. Danes bomo spoznali novo lastnost računskih operacij. 

V vednost staršem: minimalni standard znanja je, da učenec računa v množici števil do 10, ne pa tudi poznavanje lastnosti računskih operacij.

Otrok naj opisuje slike in, če ne zna zapisati računa, vsaj prešteje skupno število ali ostanek predmetov/ljudi. 

računanje_3seštevanci_odštevanci